Saturday, March 27, 2010

Ulat Buku

Assalamualaikum... Hai2 semua...

Dah bersawang aku punye blog nie.. Mane taknye, dah dekat 2 minggu aku tak post entri baru... Dasyat... Dasyat.... Aku bukannye tak nak post, tapi kebuzyan telah melanda diri ku serta kehidupan seharian seperti badai yang melanda Tsunami.. Huhuhuhu.... Semuanye udah beres cuma ada 1 lagi report yang masih bertangguh-tangguh... lepas tue ada 2 lagi group presentation... Ape yang aku buat sementara nak menunggu tarikh penghantaran report + presentation = MALAS = TIDO = MAIN GAME.... HAHAHAHA...Nie la keje aku.. Eh!!! Chop!!! Nape aku asyik nak lagi je dari title entri aku nie?? Bengong la aku nie.. Nie la akibatnye kalau asyik main game + berFacebook je... Ok! Move! sue Move!!

Baiklah.... Aku MOVE sekarang... bye2 semua... Oit! sue hang nak pi mane pulak nie, Sila Sambung Cerita kamu yang SEPARUH JALAN nie!! Cewah, sue nak main tarik tali pulak.. kang tertarik kain sendiri, sape susah??? Aku la yang MALU wei!!! HAHAHA... Annoying betul la... 

Ok! Ok! Sementara menunggu otak = minda aku nak berjalan dengan Kreatifnya, aku pun tercari-cari la hobi yang aku suke.. Akhirnya....... Aku telah menjumpainye di dasar lubuk hatiku yang kini semakin mengorak langkah ke jalan yang benar, habis tue selama nie ko telah berada di jalan sesat ke? Ish!! Silap!!! Kang tak pasal2 kena cepuk dengan aku.. Maksudnye : Mencari cahaya keredhaan Ilahi... =)

Baiklah!! Aku telah membelanjakan sebanyak RM80.90 untuk membeli 4 buah buku.. dan buku yang lagi 1, iaitu "CINTA SUFI" By RAM, adalah WAJIB untuk dibeli.. dah masuk pun dalam senarai.. 1 novel by RAM, 2 buku yang berkaitan agama, 1 buku politik + sejarah + agama... huhuhu... Ntah mengapa tetiba aku teringin membeli buku "Agenda Yahudi menakluk Dunia" by Sabaruddin Hussien.. Maybe sebab aku pernah terbaca 1 artikel yang dilink kan oleh Hakim pasal 24 Protokol Yahudi... So, secara tak sengajanye aku telah mencapai buku tersebut dan terus membayarnye dikaunter yang berdekatan bersama-sama buku-buku yang lain... Masa nak membayar tue, sempat lagi aku bermain tarik duit dengan akak kat kaunter.. Huhu.. Muke akak tue memang berkerut la sebab tengok perangai aku yang macam kanak-kanak rebina + hajah bahkil.. Hahaha... tapi itu semua hanya ilusi aku semata-mata...



Meh!! sini semua... Aku nak bagi senarai nama buku dan penulisnya..  
  1. Tombiruo Terakhir by Ramlee Awang Murshid (RAM).
  2. Doa2 pelajar utk mencapai kecemerlangan di dunia & di akhirat by Md Fikri Yaaseen.
  3. Agenda Yahudi menakluk Dunia by Sabaruddin Hussein.
  4. Jangan bersedih "Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia" (Khas untuk wanita & hadiah buat Muslimah) by Dr. 'Aidh Bin ' Abdullah Al-Qarni dan diterjemahkan oleh Muhammad Huzaifah.      
Harga???? Tak payah la... nanti kalau korang nak beli, baru la korang tahu berapa harga sebuah buku tue... bab2 duit nie aku susah sikit nak cerita.. huhuhu... Aku rasa nie la hobi aku pada waktu lapang yang biasanya selapang padang bola jaring...HAHAHA... Sue... sue... annoying lagi... Tapi aku tak berkesempatan nak habiskan baca buku-buku nie, rasa-rasanya aku akan menundanya ke cuti sem nanti... Time aku duduk menganggur dan tak menanam anggur pun dibelakang rumah...huhuhu... MasyaAllah... Hobi "Ulat Buku" akan datang time aku bosan + ada buku yang best untuk ditatap dan dibaca.... =)

Dah la.. aku rasa dah cukup jelas + serasi bersama dengan title yang aku nak suruh korang baca... So, aku mengundurkan diri dulu la...

Assalamualaikum... Bye2...                   

2 comments:

neeyahann said...

tertarik dengan judul buku ke 4 ! sangat hebat rasenyer..
boleh hadiahkan ? =p

sweet gurl said...

huhuhu... InsyaAllah..kalo ada rezeki lebih...hehehe... akk nak beli buku tue pun mengambil masa yg agak lame... akhirnye tercapai juga...hehehee..... tapi kalo nak pinjam bole la...

© . | Blogger Template by Enny Law