Wednesday, November 24, 2010

Jawapan Muktamad

Assalamualaikum..

Ok.. Fine... Saya dah dapat jawapan muktamad dari kesedihan saya.. Setelah semalaman saya bersedih, kini.. Hari ini saya terus bersedih dan mengeluarkan air mata yang sangat berharga... Ramai orang kata (orang kata, bukan saya nak tekan butang lif and naik sendiri), saya seorang yang tabah, sabar dan kuat semangat.. Tapi realitinya, sekuat dan setabah mana pun diri saya, saya tetap manusia biasa yang sukar untuk menahan kesedian.. Apatah lagi ianya membabitkan masa depan saya.. 

Dah takde jalan lain or jalan alternanif untuk dilalui.. Saya harus teruskan perjuangan yang hampir ke penghujung untuk semester ini.. Dan saya juga terpaksa akur serta redha dengan ujian yang diberikan olehNya.. Saya sedar yang saya bukan seorang budak yang dilahirkan untuk jadi pandai dan boleh membanggakan keluarga serta diri sendiri.. Tapi saya telah cuba untuk menjadikan sesuatu itu lebih baik setelah apa yang berlaku sepanjang kehidupan saya.. 

Kini semangat untuk menghadapi dan menduduki final exam, sudah semakin kurang akibat dugaan tersebut.. Saya sedar yang masa semakin singkat, tapi apa kan daya saya, apabila tetiba dugaan datang kepada kita dalam situasi yang kritikal... Saya hanya bole buat yang terbaik untuk subjek tersebut walaupun saya tahu yang harapan dan cahaya untuk __________ adalah sangat tipis bak sehelai daun kering yang melayang ditiup angain bayu.. 

Bukan saya keseorangan dengan dugaan ini.. Apa-apa pun, saya kena tingkatkan lagi program ketabahan saya untuk menghadapi hari-hari mendatang.. Mungkin pada orang lain, dugaan saya tidak la sebesar mana, tapi ianya memberi impact yang kurang baik ke atas pointer saya.. Bak kata pepatah dahulu kala, 'Gagal sekali bukan bermakna gagal selama-lamanya'.. Saya harus bangkit dengan pengajaran yang saya perolehi dan mencari sesuatu yang baru... 


Sekarang time tutup laptop... Study... Tinggal 3 hari je lagi menjelang final exam paper pertama.. Orang lain dah 2 or 3 paper lepas, saya satu paper pun belum lepas lagi... Sebelum tu, mai minum secawan milo panas... Adios...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law