Monday, August 30, 2010

Tempoh ke arah kematangan = 22 tahun

Assalamualaikum... Hai... iHola!Amigos....

Allah selamatkan saya... Allah selamatkan saya... Allah selamatkan saya Suhaili Saat... Allah selamatkan saya... Lalala... Happy birthday to me... Happy birthday to me... Happy birthday to me, Suhaili Saat... Happy birthday to me.... Lalala.. Nak hadiah!!!! (tetiba je lepas suka suki bernyanyi, terus mintak hadiah dgn muka yg tembok...) Hahaha...

Baiklah... Pada tarikh keramat lagi bersejarah.. 28.08.1988... Saya telah lahir ke dunia yang cukup indah...Dan pada tanggal 28.08.2010... Genap la umur saya 22 tahun... Yea... Saya tahu umur sudah tua.. Double two... Tapi jangan pandang saya dengan umur, sebab jiwa saya tetap muda ditambah dengan  fizikal diri saya yang kecik comel... Confm orang tak kan percaya yang umur saya dah 22 tahun... Ceh!! Ayat asyik nak memuji diri sendiri pulak.. :) Sesungguhnya kehidupan saya selama 22 tahun nie banyak benda yang saya pelajari.. Banyak kenangan manis dan pahit dalam menjalani kehidupan yang mengajar saya untuk bertindak dan berfikir lebih matang... Walaupun umur dah mencecah 22 tahun, tetapi banyak lagi perkara dan impian yang belum saya capai.. Pengalaman menjalani kehidupan pun baru dapat 15%... 

Tahun nie berlainan sedikit sebabnye kawan + sahabat = MY BFF telah membuat sambutan birthday saya secara mengejut... Hehehe... Seronok rasanye bila dieorang wat mcm tue.. Tetapi saya bernasib baik la sebab MY BFF takde la nak menyusahkan diri saya dan mereka untuk membuat game yang menakutkan seperti menyiram air tepung + syampoo ke rambut saya.. Puh!! Nasib baik la... Kalo tak, dah tentu saya berlari tak cukup lantai untuk mengelak.... Hahaha.... Saya nak ucapkan RIBUAN dan JUTAAN TERIMA KASIH kepada MY BFF iaitu Ecah, Kina dan Nadia... Korang sanggup berkongsi duit untuk membeli kek dan hadiah... Saya sangat-sangat menghargainnya dan terharu... :)  


Tadaaa!!! Nie la kek saya....

Hadiah saya!!

Tetiba je ada hadiah untuk diri sendiri....

Dan kebetulan saya pun ada mendapat 1 lagi hadiah dari kawan saya... Die bagi saya seutas tasbih dan sebuah buku yassin yang bersaiz kecil disertakan dengan surat... Alhamdulilah.. Buat pertama kalinya saya mendapat hadiah sebegitu.. Jarang sekali kawan2 nak bagi hadiah macam tu.. Terima kasih Roslan...  :) ... Saya akan gunakannye sebaik mungkin... Sorry la picturenya takde sebab tak berkesempatan nak ambik... Busy dengan menyiapkan assgmnt.. Hehehe... 

Harapan saya untuk umur yang dah meningkat nie.... Saya harap dapat memperbaiki segala kekurangan saya, mencapai cita-cita dan impian saya, membahagiakan insan-insan yang disayangi, menjadi diri sendiri lebih baik  dari semasa ke semasa dan dapat mengimbangi ilmu dunia dan akhirat... Semoga saya dipanjangkan umur untuk berbakti kepada keluarga dan kawan-kawan, dimurahkan lagi rezeki ke atas diri saya, keluarga saya, kawan-kawan saya dan muslimin dan muslimat... Dengan umur yang mingkat nie, semoga saya dapat meningkatkan lagi kematangan saya dalam menjalani kehidupan yang semakin mencabar... Amin..... :)
Happy and smile always.... :)

Tue picture lame saya.. Hahaha... Yang baru, tak sempat nak tangkap sebab alasan yang sama... SIBUK... Hehehe.. Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi wish birthdy kat saya... Tahun nie paling banyak dapat wish... Suka2... Ok!!! Adios... :)

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law