Tuesday, July 23, 2013

USS saya datang,.... part 2

Assalamualaikum...


Maaf la anda semua yang gambar semua ni tak tersunsun mengikut jadual perjalanan kami.. Hahaha.. Sebelah petangnya kami banyak rest.. Lengguh kaki ni berjalan.. *psss.. nak bagitahu ni, ruang solatnya kurang memuaskan.. Masa saya masuk tu, surau perempuan hampir banjir dengan air takungan yang tersumbat.. kiranya, saya ni orang terakhir guna surau tu.. orang lain tu ada juga solat di luar surau.. kat area mumia.. sedihnya saya tengok pengurusan bahagian surau tu.. Kalau bole bagi la kemudahan yang adil untuk yang beragama islam ni.. Harap2 pihak berkenaan bole ambil tindakan segera la.. *cewah.. dah macam menulis karangan pula ayat2 saya ni... huhu..*

Berbalik kepada story mory di sana la.. bila dah merehatkan diri seketika, kami pun berjalan lagi dan membuat 1 pusing berjalan untuk menjadi lubuk snap pic yang menarik.. Tak nak nanti tetiba tertinggal pula tempat tu yang sebenarnya memang ada dalam USS.. So, masa rehat tu, makan la sikit biskut dan minum air sebelum memulakan kembali pengembaraan kami... 

Di suatu sudut rumah mumia...

Pintu gerbang mercu tanda saya berada di sini... 

Bersama orang tertinggi di belakang tu...


Cun ooo wanita tu... the man tu biasa je.. Haha

Di sini la kami dipertemukan dengan Sharek 4D.. 

Bila dah berjalan di istana shrek ni, tak sah la kalau tak berjumpa dengan macam2 kustom patung yang comel2.. lagi2 dah petang2 macam ni.. Kami sanggup beratur tau nak bergambar.. Jarang sekali mereka2 ni keluar... So, apa lagi, tertunda lagi la misi saya nak ber-rollerkoster.. Hahaha..

See.. kami hampir mempunyai hidung yang mancung.. cuma dia terlebih panjang... 

The cat yang sangat comel dan bertambah comel bila saya ada disebelah.. 

Si madagaskar yang besar dan memeluk saya seperti itu.. Soooooo Sweeet...

saya rasa ni la pic yang paling comel kami bergambar dengan kostum kartun... Si pink, si hijau dan si merah... Hahaha

berlatar belakangkan rollerkoster yang tak dapat naik.. Waaa... *sadis.. :(

Bila dah penat, kami pun pergi la gunakan voucher lunch dan snack free yang diberikan.. so far, ok la makanan sebab kami tak perlu keluarkan duit... cuma die bagi air mineral kecil untuk snack dan tiada air untuk lunch.. See, dieorang punya tektik... Bila perut dah lapar, dah takde masa nak comment macam2.. Huhu... Siap makan, terus bergegas untuk keluar dari USS yang beribu-ribu manusia..Nak ke mana??? Berjalan ambil angin luar USS.. jejalan area Sentosa je pun.. 

Nak gula2 tak?? saya belanja!! Meh la ambil kalau sampai!! haha..

si shaffiq cakap, singa pancut tu area marina bay.. jauh sikit la dari sentosa ni.. tapi tak tersangka pula saya akan ketemu si singa tanpa air pancut yang terbesar di kota singa tu... Serius memang besar.. Tak berani nak datang dekat.. Hahaha.. *macam la singa tu hidup*.. Berjalan ni memang seronok, dapat belajar banyak benda dan melihat gelagat orang ramai... saya tak kecewa sebab tak jumpa si singa pancut air tapi dah jumpa bapak singa.. Hahaha.. 

Ni la papa singa yang besar tu.. abaikan si kuning tepi tu..

sempat lepak2 kat tepi laut area luar USS tu.. 

Dala kepenatan berjalan di luar, masuk je dah nampak si panda ni.. apa lagi sanggup beratur panjang la... sedap dapat peluk si panda ni.. 

Kami ambil keputusan berehat je dari pukul 6 pm until 7 pm... rest kat dalam USS.. dah tak sanggup nak berjalan lagi.. kalau nak tahu, si kawan saya ni sempat tertido tau.. Kesian die.. penat menemani kerenah saya ni.. Huhu.. Kami akan berkumpul balik kat bustop USS jam 8 pm.. tu yang duduk lepak2 je.. sebelum melabuhkan tirai dengan lebih selesa, kami sempat la beli cenderahati untuk dibawa pulang... 

Ni je yang mampu dibeli.. semuanya dalam 25.00 USD.. Sila tukarkan kepada RM.. ce tengok dah berapa puluh ku habiskan... hehe...

Penutup cerita yang saya rasa adalah suatu aktiviti yang sangat best.. walaupun kami berjalan melancong berdua sahaja tapi kegembiraan travel sama2 takkan ku lupa... lebih2 lagi die dah berpengalaman di sana.. Dan yang pastinya saya akan kembali ke USS, insyaAllah.. Tahun hadapan.. Jom follow saya!! Melancong juga salah satu terapi diri untuk merehatkan minda dengan kerja yang banyak... Thanks kepada shaffiq sebab sabar dengan kerenah saya selama sehari.... dan berkongsi pelbagai cerita... Nanti kita melancong sama2 lagi ea.. :)

2 comments:

NUR AYNIE said...

tinggi nya org tuuuu... Jealous laaaaaaaaa :(

sweet gurl said...

huhuhu... jom la pi sane... :)

© . | Blogger Template by Enny Law