Tuesday, February 11, 2014

Pengembaraan ke Marina Bay Part 3

Assalamualaikum...

Wah... semangat betul cik tuan tanah ni menyambung cerita bercuti dia yang sehari tu... Padahal esok naik kerja.. pastinya muka dah ketat balik pagi esok.. Hehehe.. Meh la kita menyambung cerita dari Pengembaraan ke Marina Bay Part 2 .. ke part 3.. Part ni sebenarnya banyak gambar daripada bercerita.. Yelah excited bila dah tiba di Marina Bay.. Jom skroll ke bawah...  

Papa pun nak interfreme juga dgn saya

tak dapat pergi EYE tapi menatap dari jauh je..

Ada nampak seperti di oversea tak??
Masa kami sibuk berpossing dan mengambil gambar, papa zainol pun sempat berkenalan dengan 1 group ni yang datang dari KL.. kami pun sempat berkenalan tapi tak sempat nak snap.. ada seorang jejaka hensem berbaju kuning putih tu, yang tinggi lampai tu, muka dia macam retis la.. Hahaha.. Terpikat seketika sudah.. segan jadinya sampaikan terlupa nak tanya nama..  

Belakang durian lagi..

Lion muntah diseberang sana.. kecil je saya tengok

Santai seketika bersama papa zainol

Kami pun meneruskan perjalanan ke seberang sana yang ada lion muntah yang tak berhenti muntah air.. dan tak di sangka-sangka, lion muntah tu dah melahirkan seekor anak lion... Yeah!! saya rasa anak lion ni pun masih baru lagi.. lepas ni nak tunggu kelahiran cicit lion pula.. ntah macam mana gayanya nanti.. Bapak lion saya dah jumpa last year di Sentosa.. 

Yeah lion ni dah ada cucu... Tinggal nak menanti cicit pula..

Nak menganga tapi segan.. so, berdiri tegak je la.. Hahaha

Ha!! Time di sini la ramai betul manusia.. berbagai bangsa ada.. apatah lagi pelacong asing.. sampaikan nak snap pic yang comel2 di lion muntah pun tak jadi.. Sadis jap.. kita sibuk nak snap, ada je orang menyibuk nak lalu.. akhir sekali, dengan orang2 tu juga masuk dalam frame kita.. 

Durian Again..



Jom berjalan seisi keluarga.. 

Ok.. time nak balik memang ramai orang.. berpusu-pusu orang naik MRT.. saya yang tak pernah bersesak-sesak dalam tu, terus tersepit antara mereka dan memang payah la nak bernafas.. lepas tu, kena tukar city link pula untuk kembali ke Khatib.. saya rasa bole dibilang dengan jari berapa minit je saya dapat duduk.. Tapi enjoy la tengok dieorang berkejar-kejaran untuk menaiki MRT.. rasanya lebih kurang je macam situasi di KL.. 

Ni je cenderhati saya.. Hahaha

Kami sampai rumah dalam pukul 7 lebih, kami ingat nak terus ke Kranji tapi papa zainol suruh singgah.. mama dah masak untuk dinner tu.. Ermm.. nak tak nak pun, kena juga singgah.. yelah kami risau la nak balik lewat malam ke Malaysia, takut bas dah takde.. So, sampai je, mama dah get ready dengan hidangan atas meja makan.. Ala, makan biasa je.. lebih kurang jam 8.30 malam, kami gerak balik ke Johor.. Dari MRT Khatib ke Kranji, dari Kranji ambil bas ke larkin yang bernombor 170.. masuk imegresen singapore dan keluar semula dengan bas yang sama dan masuk la ke imegresen Malaysia.. Bila dah lepas kat kastam tu, happy sangat.. 

So far, tak ramai orang la nak masuk Malaysia tapi sesak orang nak masuk Singapore.. Pastu saya bukan balik terus ke Hotel tapi sempat la buat 1 round di pasar karat.. Memang berdate dengan peneman saya tu la.. Dan bila dah terasa lenguh 1 badan, apalagi balik hotel la.. dan zzzzzzzzz... Adios.... 

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law