Monday, December 21, 2015

Kenangan 2015.. Melangkah ke 2016

Assalamualaikum..

Hye korang... Memandangkan dah masuk bulan december, maka mesti ramai akan bertanya apa azam tahun baru?? dah terlaksana ke keazaman tahun 2015?? Hehe.. Apa kata diri anda?? *krik...krik...krik..*

Sebenarnya tahun 2015 (tahun ni) banyak kenangan manis dan pahit.. banyak pengalaman yang aku dapat.. banyak ujian dan cabaran yang aku tempuhi.. adakalanya ia membuatkan aku bertambah stress.. masalah peribadi, masalah kerja, masalah keluarga dan macam2 masalah lagi la.. dan yang paling terbaik yang dapat aku catat kenangan terindah adalah travel ke Korea...


Bukan mudah untuk aku buat keputusan tu.. dan bukan mudah untuk menyakinkan family about dunia Korea dan kawan travel yang baru kenal dan agensi pelancongan (kak emi).. aku tak rasa menyesal langsung aku korbankan banyak duit untuk melancong.. *actually bajet tu untuk kahwin.. Hahaha.. jauh dah tersasar.. *

Dan bab kahwin ni pun, 1 masalah yang tak berkesudahan selagi aku tak berkahwin kan.. Buat masa sekarang aku ambil jalan mudah.. malas nak fikirkan memandangkan aku memang langsung tiada calon.. *calon angan2 tu memang ada tapi mostly type korean boy.. Hahaha..* Siapa yang berkenan, bole isi borang di bawah ye.. hehehe..

Target aku next year (2016) nak melancong ke Korea again.. Why??? sebab utama, ada banyak tempat lagi tak sempat pergi.. dan sebab ke 2, aku dah jatuh cinta dengan bumi sonata.. Selesa kot hidup kat sana.. urusan semua jadi mudah.. dapat cuci mata.. dapat jana pendapatan sebab mata wang won pun besar.. mostly masyarakat yang mesra.. banyak tempat yang sangat cantik.. bukan tak nak melancong ke negara lain.. cuma kalau bole biarla aku memuaskan kehendak ke korea dulu... untung nasib dapat oppa muslim.. Ceh.. berangan jer lebih.. 

Yee.. aku tahu bukan mudah nak kumpul duit dalam masa beberapa bulan memandangkan gaji aku pun ciput jer.. so, aku kena la bekerja keras.. kena tahan segala kemarahan dan kerenah bos.. ingatkan nak pindah kerja lain tapi bila fikir ekonomi negara yang semakin tenat, aku putuskan biarkan la dulu surat resign tersimpan dalam handbag.. 
Cuma tak banyak pun apa yang diazamkan.. Kalau jodoh sampai dan ada yang datang melamar aku, InsyaAllah.. akan dipertimbangkan.. malas dah nak bercinta apabila usia semakin membesar saban tahun.. kalau jumpa yang terbaik, lebih baik rembat terus peluang depan mata kan?? hehe.. So, takde harapan untuk berkahwin tetapi harapan dapat melancong ke Busan, Jeju Island dan Seoul lagi sekali untuk masa terdekat tahun depan.. Bye..

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law