Tuesday, December 29, 2015

Kawan baru dari Oversea gitu...

Assalamualaikum.. Halooo.. Halooo...Hye.. Anyeonghaseyo...

Sekejap jer kan masa berlalu.. Tup.. Tup.. Lagi 2 hari dah nak masuk tahun baru.. Fasa baru?? Belum lagi ok.. Hehe.. Alhamdulilah.. apa yang diimpikan, dapat la juga dicapai.. even tak semua... dan ada la juga hal yang tak diduga pun terjadi..

Nak cerita pun terlalu banyak.. dan lebih kepada personal yang aku rasa tak perlu nak tahu.. ditambah lagi dengan kekangan masa.. Alhamdulilah.. apa yang aku lalui sepanjang tahun 2015 ni banyak yang mengajar erti kehidupan sebagai seorang manusia.. dan aku masih diberikan kekuatan untuk menghadapinya.. kan dah menyeleweng.. Haha..

Actually nak bagitahu trip ke Korea aku yang lepas, aku ada terjumpa seorang pramugara yang hensem.. Of course la memandang hanya pada yang hensem sahaja... Hahaha.. Takde la.. First time masuk perut kapal terbang terus terpandang wajahnya yang tersenyum berseri2.. Maunya hati seorang wanita tak tertawan.. Cewah.... Siapa dia? Last sekali nanti aku bagi gambar ye.. Masalahnya bukan aku sorang je yang asyik usha dia je, dari mak cik, wanita, hingga ke budak perempuan pun memandang dia tanpa jemu... 

Aku lagi tertarik dengan sikap peramahnya dan kesenangan dia melayan kerenah penumpang.. Ada sekali tu, seorang budak kecil ni menangis sebab tak dapat duduk dengan maknya tapi duduk dengan ayahnya.. Dia pun secara automatik datang ke tempat tu dan memujuk budak kecil tu... Alahai sweetnya... *tersenyum sorang2 bila teringat kenangan tu*... Hehehe.. Dan kak emi pun main peranan.. Baik hati kak emi tukar tempat duduk dia untuk budak kecil tu... Jelez tau aku sebab nasib kak emi baik.. sob..sob..sob.. Apa2 pun, before kami keluar dari perut, sengaja jer kami keluar paling last sekali sebab nak bergambar.. Ingatkan ambil gambar tu sebagai kenangan sebab fikir tak jumpa lagi... Tapi alangkah indahnya bila kami bertemu di alam maya... Jeng.. Jeng.. Jeng... 

 Tepi pun tepi la.. yang penting muka dia jelas..

Ok.. part yang bertemu di alam maya ni, dia yang mulakan dulu.. siapa suruh like and komen kat ig aku dan gambar diri sendiri.. Kan aku dah jadi kawan dia.. Hahaha.. Yang tu lain kali cerita la... Macam dah panjang pula aku cerita.. Apa2 pun bertuah la sebab dapat kawan baru dari negara luar.. Mengenal budaya orang luar.. dan dia seorang kawan yang sangat peramah... Nice to meet u Chan.. ^_^

Ikhsan dari Instagram Chan...
Ikhsan dari FB Chan..

Maybe next time bila aku turun Korea bole jumpa dia lagi kan.. Sebagai kawan la... Bukan sebagai ................... Hahaha.. Tapi kalau betul pun kira ok apa... *Berangan jer lebih*.. Ok.. Bye...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law