Tuesday, January 12, 2016

Fans K-POP??? Yes! I'm!! It's Me.. Part 1

Assalamualaikum..  요....

Dah pun masuk tahun baru.. Padahal baru rasanya semalam masih di bulan disember.. Sekejap je rasanya.. Bila teringatkan tahun baru, mesti ada diantara kita yang bercerita pasal azam kan??? Ok... Tu dah masuk entri lepas.. Kali ni aku nak mengimbau kenangan macam mana aku bole terjebak dengan dunia KPOP ni.. 

Bukan ulangtahun untuk aku meraikan kemasukkan diri ni ke arena Kpop tapi just nak mengenang kembali saat2 tersungkur, terjatuh hati dengan Korea dan dunia Kpop.. *Eh macam berulang-ulang jer ayat aku ni??? *.. Sebenarnya aku terjebak pun sebab kawan.. Hahaha.. Dulu minat dengan drama Korea jer tapi takde la sampai TERLALU MINAT.. Dulu tu rasanya before aku masuk uiversiti.. after u, dah kurang sebab takde geng dan kurang pendedahaan.. Apatahlagi bila dah bekerja.. 

After seorang budak baru masuk dalam office, aku pun terjebak.. Ni semua salah dia.. Hahaha.. Sekarang ni memang aku dah minat giler2 la dengan dunia Kpop dan Korea... Sampaikan sanggup travel ke sana.. Cewah... Infinite?? Yes!! Tu la kumpulan KPOP Idol yang aku minat.. Dulu just kenal super junior, bigbang dan 2PM jer.. Tu pun kenal nama dan beberapa lagu jer.. Now, dah kenal banyak group kpop idol dan actor and actress korea.. Infinite is my the best boy group for me.. Infinite terdiri daripada 7 orang.. Leader is Sunggyu.. and 6 member is Woohyun, Sungyeol, L(myungsoo), Hoya, Dongwoo and Sungjong...



Why infinite? First sebab aku jatuh hati dengan my bias iaitu Sungyeol dan Myungsoo (L) dan second sebab lagu dieorang semua best2.. Kebabom beb.. Third, sebab dance dieorang sangat bagus... Infinite ni ditubuhkan tahun 2010.. tapi aku baru jadi Inspirit tahun 2014.. tu pun hujung tahun.. Hahaha.. Bila minat dah beralih ke dunia Kpop, maka semestinya akan ada koleksi kan??? Dan kebanyakkanya diimport from Korea or China.. 






Aku rasa entri ni akan bersambung part 2, sebab banyak gambar yang nak dikongsikan.. dari album hingga ke merchandise pun aku beli.. support katanya.. Hahaha.. artis malaysia, takde pula aku nak buat macam tu... Sebab beli barang dieorang ni berbaloi dengan perbelanjaan yang dipertaruhkan... berkualiti maa.. Cuma album Infinite tu yang dulu2 aku takde.. mampu pinjam jer.. nak kumpulkan pun dah susah sebab rata2nya dah jadi rare dan no stock.. Tapi akhirnya berjaya juga beli beberapa album concert dan album come back mereka.. Sekurang-kurangnya ada la untuk buat koleksi peribadi kan.. 

 The first album concert aku beli...

 Second album...still concert..


 ni beli second hand from orang lain.. hehehe..

 First album (CD Only) yang aku beli.. 

Last DVD aku beli masa kat Korea.. huhu.. 

Nampak tak minat aku dah semakin mendalam?? Ni belum lagi cerita merchandise yang aku beli.. Barang2 ni bukan murah tau.. rata2nya DVD cecah RM 100++ untuk 1 album.. tu yang duit banyak berhabis kat sini.. Tapi asalkan dapat kepuasan, aku tak rasa rugi.. Mungkin dari sudut pandangan orang lain, cakap aku tak matang la, membazirkan duit beli benda macam ni baik beli makanan.. Ye.. korang pendapat tak salah tapi ni kan duit aku.. sukahati aku la nak laburkan ke mana... Hahaha.. Aigoo.. Saje jer,, jangan marah naa... 

Minat aku akan diteruskan dan aku sendiri dah merasakan bagaimana hidup sebagai seorang fans kpop... bukan senang tau.. lebih2 lagi dapat tentangan dari orang luar.. tapi apa aku kisah dengan orang mengata?? lantak la dieorang.. yang penting aku jalani hidup aku sebaik dan sebahagia mungkin before aku berkahwin.. tak tahu la nanti bila dah kawin, still berperangai macam ni.. maybe kena kurang sikit.. kang suami jelez pula.. Hahahaha..

Aku rasa seronok bila ada hobi baru ni... dapat kenal dengan ramai kawan yang sama minat Infinite juga.. tak kisah la dari Malaysia or luar negara.. 7 orang tu still dalam hati sanubari aku dan yang special antara mereka bertujuh tu akan kekal di hati.. Hahaha.. Sambung entri akan datang la... bye2...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law