Saturday, January 23, 2016

Main ABC

Assalamualaikum...

Sejak beberapa hari ni aku selalu tido lewat.. Ada nak tengok korean drama.. Tapi selalu terskip sebab kat rumah ada 1 tv.. Makanya, kena la berkongsi dengan family.. So, kena la mengalah dengan mak dan adik.. Sob..Sob.. 

Cuma 1 malam hari tu, mata memang mengantuk tapi tak bole nak tido.. Terberangan juga nak buat apa ye??? nak study bahasa korean tapi mood tak datang lagi.. kang penat2 menulis..penat2 mengeja.. tapi tak masuk otak.. tak guna juga.. Hahaha.. So, tetiba terpandang 1 benda dalam kotak.. 

Apa benda??? Mainan huruf.. Sebenarnya last year aku ada beli huruf2 tu sebab nak buat deco2 bilik.. tapi masanya dan kemalasan tu selalu jer jadi penghalang.. So, nak tahu apa aku buat kan?

I LOVE KOREA (barang lain memang dari Korea)
I LOVE JEJU Island *perkatan Island tak cukup*

Bila dah main huruf2 ni, macam best pula.. Tu yang aku menyambung main lagi.. buat apa2 deco dan snap picture.. Sebagai motivasi aku dalam menjadi photografer gitu.. *cewah.. berangan tak sudah jer aku ni*.. Sajer nak tambahkan skill dalam mengambil shoot gambar yang cantik.. Barang2 tu pun semua dari Korea.. Takdenya from Malaysia.. Hahaha.. 

Kim Myung Soo @ L memang tak bole dilepaskan..
Myung Soo dan Lightstick 1st Concert..

Aku dengan dunia KPOP aku memang berpisah tiada.. Maka aku pun ambil la buku L'S BRAVO Part 2.. Part 1 dah selalu tengok.. Ni pun sajer nak letak bagi cover laptop aku yang dah berusia tu.. Hahaha..
Myung Soo with Sung Yeol.. Ballpen from Woollim ok..
This name always in my heart..

Bercerita pasal Korea, mesti akan teringat Jeju Island.. Tempatnya cantik.. Memang planning aku nak ke sana lagi tahun ni.. tu pun kalau ada rezeki lebih.. Trip yang lepas memang tak puas, memandangkan masa yang pendek dan 1 day tu hujan.. So, ada juga terpaksa skip tempat.. If dapat pergi lagi tahun ni, pastinya aku nak stay sana dalam 4 hari.. kasi pusing 1 Jeju Island.. Hehehe.. 

Love this place..

L.O.V.E... LOVE...
Cuba mengasah skill jurugambar..

Lepas main dengan huruf, main pula dengan sticker note yang offical dari Woollim Enter. tu.. Cuba lagi untuk tambah skill dan mencari seuatu kelainan dalam mengambil gambar.. Tapi aku tengok, hasilnya macam biasa jer.. ke aku yang takde bakat tu?? 

Always Infinite.. Inspirit Forever.. Love Sungyeol..

Gambar ni paling aku suka... 

Last sekali.. before masuk tido, aku cuba satukan apa yang aku ada untuk menjadikan sesuatu gambar tu menarik.. So, teringat pula pin buku yang aku beli masa kat Namsan Tower Seoul tu.. Not bad.. Cun juga deco yang aku buat.. *perasan jer lebih minah ni..* So.. sebelum aku tutup entri ni, korang cuci la mata tengok beberapa kepingan gambar lagi di bawah.. Harap tahun ni dapat la pergi lagi ke Korea.. Daa..Bye..



No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law