Tuesday, October 18, 2011

FASA 1

Assalamualaikum semua...

Wah.... Lama betuk saya tak update entri... Hehehe.. Busy la katakan.. Ni pun curi masa study untuk update blog kesayangan yang dah bersesawang penuh habuk ntah apa2 dari mana2 ntah... Hehe... Terus ke story yang saya nak mory ni...

21-23/9/2011 yang lepas, saya join program Cabaran Rakan Niaga Keusahawanan.. Or lebih glamour dengan panggilan manja "Business Challenge".. Hehe... Program ni buat di Tasoh Lake Resort and Retreat, Perlis.. Program ni sebenarnya ada 3 fasa tau... Pergh!!! Penat kot nak tunggu sampai fasa 3, tapi disebabkan diri saya ni suka kan cabaran dan ingin menjadi usahawan, segala program nak join.. 

Dalam Fasa 1 ni, kami diberikan bengkel selama 3 hari 2 malam.. macam-macam aktiviti yang saya tempuhi.. Kebanyakkan aktivinya adalah aktiviti lasak yang memerlukan daya tahan fizikal yang sangat tinggi.. Walaupun saya tak berapa nak tinggi... Huhuhu.. Aktiviti sebegini memang tak sah kalau tak dipecahkan kepada beberapa kumpulan.. Nasib badan tak baik.. Choi!!! Saya tak dapat 1 group dengan my best friends... Terpaksa la terkontang kanting keseorang dalam aktiviti kumpulan... Akhirnya saya kena nyatakan yang kumpulan saya pun BEST!!!! Hidup EKSPERESSURE!!!! Huhuhu... Apa la aktiviti yang saya asyik sebut-sebut tu kan??? Meh terjah ke roll di bawah.... 

Merangkak ala baby yang masih tak pandai berjalan....

Penjualan robot... Mai beli.... 2 RM 1... 


Perjalanan merentasi belukar di hutan mana ntah...

Ni la team saya....

Strategi itu penting ok..

Proses membuat robot.. Lupa la nama robot ni...

Jaga-jaga cik abag... 

Ohccc!!! Aku dah terlepas.... Habis...

Yang gambar kat bawah ni, koleksi kami berpossing ntah apa-apa... Time ada masa free... Waktu petang lepas pukul 5, kami diberikan aktiviti bebas.. Ni yang best... Berkursus sambil melancong.. Cuma tak syok, kat Tasoh ni tak banyak benda yang menarik.. Kepada sesiapa yang inginkan betul-betul kesunyian, WAJIB PERGI KE TASOH... Memang sunyi la.. Jauh di pendalaman...








Begitu indah dan cantik, alam ciptaan Tuhan... Sedang mencari ketenangan sambil bersaksikam tasik yang terbentang luas...


Alhamdulilah... Fasa 1 sudah habis.. Fasa 2 pun dah habis cuma belum tampal di sini je... Tinggal saki baki fasa 3 yang akan berakhir esok malam... Yahoooo!!!!! Adios...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law