Wednesday, December 29, 2010

Aset Sekolah

Assalamualaikum...


Salam 1 Malaysia readers ku.. Ni entri yang bakal menutup tirai 2010... Bercuti sambil melakukan aktiviti berjalan, adalah suatu yang tidak seronok, anda tahu... Sebabnya apabila poket pt saya dah kering, amat perit untuk berbelanja time cuti panjang macam ni.. Ditambah pulak, abang saya yang mengajak keluar bersama bakal isterinya.. Pada saki baki hari terakhir saya di kampung, abang saya sempat mengajak saya untuk membeli aset persekolahan adik saya pulak.. Mentang-mentang la tinggal adik bongsu saya je yang hanya bersekolah, so, abang saya pun menjalankan tanggungjawabnya membelanja keperluan perseolahan dia.. Untungnya kau, akak dulu, takde la nak beli barang mahal-mahal.. Beg pun 1 je.. 


Sebelum bershopping, seperti biasa.. kena isi perut yang dah bersemangat kental untuk melawan kelaparan.. Dia nak belanja makan, so, dengan perangai syaitan yang tetiba datang, saya pun ajak la abang saya pergi makan kat restoran MaMa CHOPS & PaPa GIRLL.. Dengan muka tembok, saya mengakui untuk mengambil kesempatan terhadap abang saya dengan membelanja makan western food.. Menu yang di oder oleh saya, Blackpaper Chicken Chop +  Ice blanded kiwi.. Dah bosan asyik coklat dan moncha je.. Bertukar selera pulak.. Sila view gambar-gambar tersebut..

Fuhhh!! Pukau abang saya supaya merelakan duitnya terbang..
Peach abang!!! Adik dengan bakal kakak ipar berpakat sabotaj

Bakal pengatin baru di awal tahun 2011... Romantis gitu

Nie la makanan yang rata-rata di oder oleh semua orang..

So far, chicken chopnya bole tahan la sedap.. Saya ni bukannya pandai menikmati makanan western food ni.. Semua saya bedal asalkan HALAL.. Kecuali yang agak pelik-pelik sikit, saya kurang makan... Rasanya pulak lebih kurang sama dengan chicken chop lain.. Tapi harga biasa la RM10.90.. Mahal ke tak ni? Tapi ada aku kisah??? Yang penting orang belanja.. Hahaha..

Lebih banyakkan peace agar lebih ramai yang mahu belanja saya... Hahaha

Plan seterusnya pergi membeli aset persekolahan adik saya di Plaza Angsana, Johor Bharu.. Dengan senang hati, saya pun ada back up plan.. Mencari novel terbaru or buku yang bole di baca musim cuti ni.. Wah-wah... Dapat juga adik saya membeli beg sekolah dan kasut sekolah.. Saya??? Kempunan nak beli buku.. Dah ada kat kedai buku tapi mata rambang mencari keserasian dengan sebuah buku.. Tapi malang di timpa lif, saya tak ketemu jodoh buku saya.. InsyaAllah.. Akan ketemu jua nanti.. Adios.. 

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law