Monday, November 2, 2015

Seoul Day 3 - PART 3 - Itaewon

Assalamualaikum...

Next destination adalah ke Itaewon.. sebelum sampai ke Korea, memang nak sangat ke sini.. Selalu tengok dalam tv jer.. Sekarang nak merasakan sendiri berada di bumi sonata.. Pandangan pertama aku di tempat ni, sangat ramai warga asing terutamanya arab, negeria, indon dan lain2 termasuk malaysia..

Di sini memang mudah nak cari makanan halal di korea dan sini la satu2nya tempat makanan halal di korea.. Di sini banyak restoran halal dan pelbagai pilihan makanan ada seperti nasi arab, kebab, masakan india dan tak lupa masakan malaysia.. Masakan korea yang halal pun ada..

Ambik ko kena mendaki lagi..
Restoran Siti Sarah dari Malaysia.. Sentiasa penuh..

Di Itaewon juga terdapat Masjid Besar Korea. Kepada yang muslim kalau melawat Korea kene la pergi sini. Lihat bagaimana syiar Islam bertapak di bumi asing.

Memandangka dah sampai sini, kami pun tak lepaskan peluang nak merasa masakan korea yang halal.. so, kami pun ke Murree Restoran..
Ni la antara makanan kami..
Restoran yang most popular di Itaewon..

Korang yang datang sini, jangan terkejut tau.. even di sini banyak makanan halal dan muslim yang mostly berada di sini, terdapat juga banyak pub dan club.. Memandangkan sini tumpuan utama warga asing, di waktu malam memang meriah dengan club dan pub.. So, kurang sesuai untuk stay hotel di sini dan di samping nak kena mendaki dengan jalan yang berbukit.. Hehehe... Nasib baik aku tak stay di sini..

Alhamdulillah.. tercapai juga nak ke Itaewon ni.. Kalau yang setakat nak berjalan, aku nasihatkan jangan bawa beg berat2, nanti korang akan penat ok.. Restoran Siti Sarah tu sentiasa ramai orang.. Tak sempat nak mencuba.. Lepas ni ke mana bila perut dah kenyang.. Tunggu ok.. Bye2..

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law