Monday, October 19, 2015

Jeju Island PART 3 - Teddy Bear Museum

Assalamualaikum.. Annyeonghaeseo...


Today alhamdulillah.. cuaca cerah.. bole berjalan sampai lebam.. bole ambil gambar dengan bahagia dan gembira sebab cuaca mengizinkan aku bergambar.. Ceh.. podah la.. 

Hari ni nak pergi 3 tempat yang popular di Jeju.. dan hari ni last day di Jeju... Sob..sob.. sob.. Sedih rasanya nak tinggalkan Jeju.. Rasa macam dah jatuh hati je kat sini.. Ok, belum jatuh hati lagi dengan oppa2 di sini ok.. belum jumpa yang hati dan jantung berdegup-degup..

Perjalanan nak ke Teddy Bear Museum ni memakan masa dekat sejam lebih la.. Kami kena ke terminal bas dulu.. beli tiket bas dan berjalan kaki.. Hahaha.. nama tempat, maaf tak dapat nak ingat.. aku memang lembap sikit bab nak ingat nama dan jalan.. Aduh macam mana la nak travel sorang2 kalau macam ni gayanya.. Hampeh betul la aku ni kan.. dalam bas tu sempat la snap beberapa gambar. pastu tertidur.. hahaha.. sabar je la.
 Tak banyak kenderaan pun..
 Salah satu bustop..

Kami turun tak jauh dari Teddy Bear Museum ni.. Berjalan kaki dalam 10 minit je dari jalan besar.. Nama jalan,.. jangan ditanya, aku tak ingat.. sambil jalan tu, mata pun ke kiri ke kanan.. suasana perjalanan memang nyaman.. kebetulan kami pergi ni hari bekerja.. so, takde la ramai orang sangat.. Area sini memang ada banyak pilihan tempat yang menarik.. dan jaranya pun takde la jauh mana.. So, korang bole pilih nak pergi mana dengan jalan kaki sahaja.. Nak balik?? Jangan risau, teksi banyak di sini.. Meh layan gambar dulu..

Sempat lalu jer.. Next time baru pergi la.. 
Map pun ada, so korang takkan sesat la..
Studio beliabelieve or not.. takde dlm package ok..
Tadaaa!! Sampai pun di sini
Akibat kemera main hujan semalam, maka gambar pun berjerebu..


Teddy Bear Museum ni takde la besar  mana pun.. Tapi kalau dah ko ni memang gilerkan teddy bear, maunya jenuh nak snap gambar setiap jenis teddy bear.. Tu belum lagi nak baca story morry disebalik pemakaian di setiap teddy bear ni.. Haram jadah aku nak baca satu2.. Hahaha.. Yang pasti ada la ambil setiap gambar teddy bear even tak dapat ambil setiap satu bersama teddy bear besar yang khas.. Meh layan lagi gambar apa yang ada.. 





Alahai comel bebenor la teddy bear kat sini.. Geram je aku tengok..
Yang part ni memang tak sempat nak membaca satu2.. Snap2 gitu terus blah..
Siapa yang tak kenal dengan drama korea yang berpakaian mcm tu??
Jangan tengok utk budak 18SX kebawah..

Part yang aku paling suka bila dapat tengok revolusi teddy bear ni.. Dari era zaman dulu hingga la ke zaman smartphone ni.. macam mana la dieorang nak buat baju teddy bear ni untuk setiap cerita dan movie dan sejarah.. Memang terbaik la bila bercuci mata kan sini..




 Selfie dengan aku, memang tak bole dipisahkan..










Comel tak?? Ok fine, bukan aku yang comel tapi teddy bear tu kan.. 
yang ni aku tak sure cerita apa sejarahnya.. tak sempat datang dekat..
Yang ni bersuara.. dan bergerak tapi tak makan kami ok..
Level bawah tu untuk snap picture dan shop teddy bear..
Part di sini memang kenangan betul.. excited mak nak... hahaha

Konon la teddy bear tu pegang bumi.. 

Dalam banyak2 level.. level yang ni la aku suka sebab ada Instagram Soonsim.. Hahaha.. Jeles maa sebab si Soonsim ni dah banyak tempat yang dia travel.. sedangkan aku baru menjejakkan kali di Korea.. Sob..sob.. Aktiviti si Soonsim ni memang banyak.. selain suka selfie.. Hahaha
  
Nampak tak tu????
Meh kita turun ke level bawah..

Part kat level bawah ni la aku rambang mata.. Rasa macam semua teddy bear aku nak angkut bawa balik.. Tapi memandangkan bajet ciput, kena la batalkan niat nafsu haloba tu kan.. Selain teddy bear yang dijual, baik harga murah mahupun harga mahal, ada juga beg, payung, yang dijual.. dan yang pasti siap ada tulis "Teddy Bear Musem" "Made in KOREA".. Nampak tak exclusivenya di situ.. Aku memang pantang bab2 shopping benda yang memang ada trademark macam tu.. Sebagai kenangan kita dah sampai dan jejakkan kaki kan..

Me with Michael Jackson..

Jom pulang bersama anak2...
Tak mampu nak beli, so ambil gambar pun jadi la..
Serius Comel!!!



Bukan teddy bear je.. Panda in The House pun ada..


Jom bergossip dengan bear gojes ni..
Air apa la yang si comel ni minum??
Adjussi teddy jual apa tu???

Bila dah penat pusing2 tengok teddy bear, aku pun terjoin la sekali Theater Elvis ni.. Bukannya apa, dah bayar kan, so bedal je la apa yang ada daripada rugi duit tiket.. 10 minit je pun.. Just Huhuhuhu Hahahahaha... Sing the song... Tu je.. tapi happy la tengok kecomelan teddy bear tu beraksi... Hahahaha... *Lalalalaalalala....................

Jom joget bersama Elvis..

Sebelum keluar dari Museum ni, sempat la beli beberapa cenderhati untuk kenangan.. Aku beli yang murah2 je.. Tak mampu nak beli mahal2.. Yang penting benda tu bole digunakan ataupun disimpan tak telan dek masa.. Apa aku beli??? 
 Poskad  je.. 600 Won..
 Poskad juga.. 600 Won edisi Drama 'Princess Hours"..
Frezee Magnet

Kenangan bersama teddy bear couple bersama hanbok.. Jom pulang bersama daku..
Relax santai bersama Adjussi dan ahjumma yang comel.. 
Me and Big Teddy Bear in the House..
Akhirnya dah jejak dan tinggalkan jejak kaki di sini..

Kesimpulannya, kepada peminat Teddy Bear, memang wajib datang sini.. Tak rugi pun.. actually aku imgatkan aku pergi Teddy Bear Farm.. rupanya just museum je.. Bole la asalkan dapat snap2 dan beramah mesra dengan teddy bear comel2 ni.. Hahaha.. Next destination please!!!.. 

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law