Tuesday, July 23, 2013

USS saya datang.... Part 1

Assalamualaikum...


Entri yang baru nak up.. Padahal dah lame tersimpan dalam draff post.. Kalau entri ni kuih, dah bole terbantut tau... Hahaah.. Bangun pagi je muka pelik... saya ada dekat mana ni??? *terlupa yang aku masih dalam mood percutian...* Tengok jam dah pukul 5.30 pagi... Awal betul bangun... Semangat nak travel hari ni... *Tersenyum seseorang.....* buat persiapan diri dengan semangat yang membara ni.. Nak ke oversea tu... 1st time nak guna pasport tu... 1st time nak ke singapore tu... *budak jakun ni namanya...* Hahaha... sambil menunggu ketibaan kawan saya di bawah hotel, sempat la membaringkan diri kejap.. tak terlelap ea... tepat 7 am, saya pun turun, member pun dah ada di bawah... Senang duduk hotel ni sebab angensi yang saya guna perkhidmatannya cuma selang 2 lot kedai je... *see.. tepat pemilihan hotel..* nama agensi ni Edrwin Travel & Tours Sdn Bhd.. Bukan setakat ke USS je malah ke tempat lain pun ada juga.. Kami gerak dalam pukul 7.45 am la.. menunggu pelacong lain sekali yang ikut trip ni.. 



Alhamdulilah.. Perjalanan dalam imigresen Malaysia dan Singapore semuanya ok je.. Paling senang imigresen Malaysia la.. MUdah dan cepat, scanning muka dan pasport je.. Di Singapore pula, kena manual sebab kena cop kat pasport.. Saya perhatikan polis imigresen singapore, badan dieorang semuanya memang berketul2, baik lelaki dan perempuan.. Malahan, muka pun serius beb... Kalau muka cik tuan tanah ni memang tak layak kerja di kaunter imigresen.. Muka sopan tu.. Hahaha... Ok, sampai USS tepat jam 9.45 am.. Yahoo!! Alhamdulilah... berjaya juga jejakkan kaki kat sini.. USS open pukul 10 am, so, kiteorang ambik la gambar macam2 kat bumi USS yang berputar tu... 


Pemandangan masuk area Sentosa.. 

Bila dah masuk dalam tu, macam2 perasaan ada.. Tapi yang paling tinggi, perasaan bahagia la.. Terasa memang luas la USS ni.. pastu boleh pulak terfikir, "mampukah kakiku tawaf dan bermain dengan macam2 game kat sini?".. Serius memang excited la.. 1st planning, kiteorang pergi tengok movie or teater muzikal.. dan yang paling utama tengok 4D Transfomers... Dan sambil2 tu kena la snap gambar yang cun2.. Saya bawak DSLR dan kawan saya pun guna DSLR.. So, kami guna sistem butter... Kamera dia milikku, kameraku miliknya... :)




See... dia lagi besar daripada saya.. 

Pengalaman bermakna adalah tengok 4D transfomers.. Memang terbaik la saya katakan... Kita bukan sahaja duduk diam2 tapi kita menaiki roolerkoster dengan pelbagai halagan.. semua musuh dalam movie tu ada.. Part kena masuk dalam mulut si ulat besi bawah tanah tu yang best... Hahaha... 


Ni dia kawan saya.. Namanya Shaffiq.. Bole isi borang sesiapa nak berkenalan.. 



Masa dalam proses menunggu untuk masuk 4D Transfomer tu, kami sempat la bersembang dan berkenalan dengan uncle and untie ni.. Mereka orang singapore.. Datang USS dengan anak2 tapi anak2 bagi mereka dating sekejap.. Tu yang terjumpa mereka terus mesra dah macam my papa and my mama gitu... Huhu.. Satu lagi kenalan kiteorang adalah jejaka dari Vietnam.. Sayang seribu kali sayang, kami lupa nak bergambar dengan dia.. Sempat bertanya nama tapi tak pandai menyebut.. Haha.. Kawan vietnam ni baru lepas grade master di salah sebuah IPT... Nasib baik dah kawen, kalau tak dah try ngorat... hahaha... comel muka dia... *gatai lagi*...


Siapa sangka uncle and untie ni menjadi ayah ibu angkat kiteorang... 

Hampir setengah hari kami habiskan masa berjalan dan bergambar.. Si shaffiq pun tegur saya juga, tak nak main ke rollerkoster yang si biru merah dan putih tu.. saya jawab, nanti la petang2.. Hahaa.. *dalam hati dah neves sebab tengok depan mata sendiri pusing 360 darjah..*.. Yang kat waterpark pun x masuk sebab perut kami dah lapar.. so, jejalan je dulu.. Huhu.. Dah la panas terik, si saya ni pula berfikir2 nak beli air sejuk ke tak.. jengah2 juga duit dollar tu dalam wallet.. Haha.. Result, tak beli sebab nanti nak guna voucher lunch tu.. 


Penat jari yang dah lama tak menaip ni... Huhu.. Ni baru part 1, belum berpart-part lagi.. Adakah kecenderungan saya berblogging sudah merundum?? Ni la akibatnya jarang sudah update... Serius katakan yang kami lebih banyak bergambar daripada bermain game sebab si kawan saya ni dah masuk USS buat kali ke 5 ni yang bertemankan saya.. So, die pun xde la heran sangat.. Kan syaffiq??? 

Bersambung....... Next Entri... ;)

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law