Sunday, June 6, 2010

Berjalan + Makan Besar

Assalamualaikum....

Hai semua!! Baiklah disini saya mahu membuat pengumuman bahawa saya akan bertukar panggilan "Aku" kepada "Saya"... Sebab apa??? Ia adalah satu anjakkan PARADIGMA... Yea.... Saya ulang lagi sekali, ianya satu anjakkan paradigma.. Saya serius ok.. Takde masa nak bermain sembunyi-sembunyi dengan readers yang baik hati nie...Hehehe.. (Gelak kecik je)... Bila difikirkan saya memang memberi salam kepada readers setiap kali menceritakan entri baru.. Al-maklumlah, nak menunjukkan riak seketika...Tengok! Sue buat perangai lagi... Nanti kena baling dengan bunga plastik + bantal busuk readers baru tahu.. Huhuhu... Terlebih sudah... Move!!!!! 

Terus kepada tajuk entri "Berjalan"... Pada hari isnin lepas, saya bersama ibu, kakak dan 2 orang adik telah pergi ke Hospital Sultanah Aminah, Johor Baharu.. Sebab?? Saya sakit!!! Tolong!! Call 999!! Mana taknya dalam perjalanan ke hospital, sebanyak 3 Ambulans telah berselisihan dengan kereta yang dipandu kakak saya.. Sebenarnaya, kami telah mengiringi adik lelaki ku pergi appoiment dengan doktor pakar tulang untuk membuat pemeriksaan susulan ke atas kakinya... Ok la, ke tepikan seketika pasal adik saya.. Kalau tak, nanti dia akan popular dari saya di blog ini.. Huh!!~~ Selepas semua urusan selesai, kami pun bergerak pulang tetapi terberhenti untuk beberapa minit di Danga Bay... Huhuhu.. Sungguh sunyi sepi di kawasan tue.. Mentang-mentang la masa tue hari orang bekerja + waktu tengahari... Ape kes orang nak pergi time2 macam tue... Sempat la saya dengan adik saya yang menggilai gambar berpossing kejap.. Peduli ape saya dengan bebelan kakak yang selalu bersinggah di telinga saya.. Hahahaha... Yang penting saya ada dalam itu gambar...

 Teluk Danga Bay

Possing maut beb!

Nie lah kapal Danga Cruise.. Menjadi impian untuk dinaiki..

Kamarul & Saya.. Pasangan Couple ke? No... No.. NO...

Yang nie pula, cerita kedua saya... Malas ar nak wat entri lain sebab nak upload gambar punye la lambat macam siput... Tak kisah la korang nak letak siput babi ke or siput sedut.. Yang penting memang lembab.. Atau pun boleh panggil macam ulat bulu.. Hahahaha... Kan? Sue dah mula beraksi dengan larutan ayat-ayat yang bukan-bukan je... Hehehe... Relax dulu baby.... Entri "Makan Besar" nama yang diberikan oleh saya anak kepada ayah saya kepada atuk saya terus dari ibu saya kepada nenek saya...

Ok!! Sue move je ke hadapan... Pada hari jumaat yang lalu, keluarga saya telah buat satu parti... Yea.. PARTI... Bukan parti UMNO or Pas, tapi parti liar... Saya serius nie... Meh sini!! Tengok muka saya yang tengah serius nie! Kalau tak dapat tengok, korang bayangkan je la... Bukan susah pun.. Muka saya pun ada di atas.. Tapi jangan sampai termimpi-mimpi muka saya yang serius atau senyum lebar... Hahaha.. ~Anoying lagi~
Sebenarnya sue nak mengumumkan bahawa keluarga saya telah membuat suatu makan-makan dan doa selamat untuk keluarga saya SAHAJA.. Ini bermakna, orang lain tak boleh masuk campur atau tolak atau bahagi dan takde yang turut serta sekali.. Jamuan makan-makan nie dirancang oleh abang long saya dan dibuat di rumahnya.. Kakak ipar abang saya pula memasak menunya bersama-sama suaminya yang tercinta.. Sape lagi kalau bukan abang long saya.. Kami??? Datang makan je la... Hehehe... Ada la juga bab-bab gotong royong tue... Saya cuma sempat untuk snap + edit gambar menu sahaja.. Tue la tujuan dan motif saya.. Hahaha.. Korang boleh tengok sendiri apa menu yang telah disediakan.. 

Jus Buah-buahan... Sedap!!
Antara menu yang dihidangkan... Jom makan!!!

Time nie, saya melahap dengan banyak, banyak, banyak dan banyak serta banyak... Berapa kali banyak dah sue nie? Tak pernah saya makan begitu banyak, tengok "banyak" lagi.. Kang kena black list perkataan "banyak", baru ang tahu... Saya makan nasi dengan memasukkan 4 senduk nasi + 5 ketul ayam (2 ketul ayam masak blackpaper + 3 ayam masak berempah)...  Dicampur dengan Kerang rebus(tak ingat berape banyak jumlanya sebab lapar sungguh masa tue) + tak ditinggalkan sayur campuran..Hebat bukan perut saya walaupun kantongnya kecik? Memang nikmat terasa sampai menjilat keseluruhan jari saya... Gilerrr ar, tak pernah saya makan sebegini rupa.. Dah sedawa, Alhamdulillah.. Lepas tue, buruk lagi perangai dengan tidak berhenti makan.. Tue bukan saya tapi roh saya.. Hahaha.. Ape nak jadi dengan saya nie??? T____________T.... Terima Kasih tak terhingga kepada Abang Long sekeluarga kerana telah merancang aktiviti ini dengan meriahnya + belanja makan dan kami pun kenyang juga.. Hehehe

Baiklah.. Saya dah hampir mahir dengn edit photo nie... Terima kasih kepada cikgu merangkap kawan saya, Hakim.. Sebab sanggup menjawab pelbagai soalan tentang editing photo nie..*clap**clap*... Tak dilupakan juga kepada diri sendiri.. *Clap**clap**clap*.. Big *clap* untuk diri sendiri (blogger).. Bukan readers ok...Hahaha.. Kamu nie sue, sejak makan banyak, asyik nak gelak je.. Untuk beberapa hari mendatang nie, saya tak makan nasi dalam 2 hari.. Nie lagi hebat... Sebab perut masih kenyang... Hahaha... Fuuhhhhh!! Entri paling panjang... Cerita TAMAT..

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law