Thursday, August 12, 2010

2 Ramadhan...

Assalamualaikum... Haloooo... Haiii.... !Hola!.. 

Cepat betul masa berlalu... Pejam.. Celik.. Pejam.. Celik ntah kali keberapa.. Tup.. Tup.. Dah 2 Ramadhan... Sorry la readers, saya tak berkesempatan untuk mengupdate blog sempena bulan Ramadhan nie... Agak kesibukkan berlaku di situ... Hahaha..  Pemikiran pun bercelaru dan berserabut semasa hendak menyambut 1 Ramadhan... Sebabnye ada berita tak baik daripada keluarga TERCINTA saya... :(

Die dah mula guna tongkat

Lepas keluar hospital dan lepas pemedahan

Baiklah.. Kite cerita pasal khabaran yang kurang baik dulu.. Hari selasa lepas, hati saya tergerak nak melihat wall adik lelaki saya, maka terpampang la status die yang sangat menyedihkan... Yang saya ingat, die pergi buat check up dgn doktor pasal kakinye.. Lepas tue, doktor bagitahu yang kaki kiri die cacat seumur hidup... Ya Allah... Hanya tuhan sahaja yang tahu perasaan saya masa tue.. Apatah lagi adik saya sendiri.. Saya tahu die seorang lelaki yang kuat semangat.. Memang nampak sangat semangat die kuat masa baru-baru excident... Masa excident pun, 50-50 je peratusan hidupnye... Time tue memang dah tak tahu nak kata apa.. Perasaan dah sedih giler la.. Tapi Alhamdulilah.. Tuhan masih beri kesempatan pada dia untuk berubah dan membetulkan apa yang tidak dibetulkan.. Berbalik pada keadaan adik saya sekarang nie, die memang sedih tapi die dapat cover la.. Lepas saya dapat tahu, terus je call adik saya.. Masa die cerita, memang tak tahan sebak and tetiba muncul la air mata yang tidak disengajakan.. Dan dengan rasminya saya Menangis.... :(  .... Sebagai seorang kakak, saya hanya mampu untuk mendoakan yang terbaik untuk dirinya buat masa nie.. Dan pada hari yang sama, saya telah melayan perasaan sedih and malamnye, saya pun menangis lagi.. Sebab saya tengok wall fb adik saya, 3 statusnye melambangkan nada and perasaan yang cukup sedih.. Saya nie kalo bab-bab keluarga, saya memang sangat... sangat... sensetif.. Begitu senang untuk mengalirkan air mata.. Tapi kalo, bab-bab lain, sorry la susah sikit..hehehe.. 

Korang mesti nak tahu apa yang menyebabkan kakinye jadi macam tue.. apa yang die cerita, tulang kaki yang hancur tue, ada menampakkan suatu perkembangan sedikit.. Tapi sayangnye, tulang yang bakal tumbuh, akan terkeluar sedikit dan akan mengambil masa lebih kurang 3 tahun.. Ya Allah.. Satu lagi keadaan di mana lutut kaki kiri adik saya, tempurung lutut memang dah takde sebab dah hancur masa die kemalangan dan sekarang nie pula, tisu di dalam lutut tue dah rosak.. Saya masih ingat kata-kata die, "Cuba ko bayangkan, kalo kaki ko sebelah dah macam kaki sotong.. Macam mana nak baut jalan???".... Masa tu, saya memang dah tak tahan nak cover and terus menangis.. Kakinya bole lagi nampak ok kalo guna grit yang kat tepi kaki.. Tanpa pemedahan dalaman untuk kaki.. Tapi perbelanjannya adalah sebanyak RM800.. Mana la keluarga saya nak cari duit sebanyak itu.. Duit dah banyak dibelanjakan untuk adik saya, family dan macam-macam lagi.. Sekarang nie pun saya hampir-hampir nak menitiskan air mata... Cukup la bercerita tentang kesedihan ini...

Sepanjang 20 hari dibulan Ramadhan nie, saya telah menyiapkan diri untuk berniaga di Bazar Ramadhan Masjid UUM.. Mencari pengalaman berniaga dan mengisi masa terluang.. Hahaha.. Padahal assgmnt menimbun untuk disiapkan.. Menu yang kami jual adalah Mee Goreng Kerang, Keow Teow Goreng Kerang dan Yong Tau Fu Taiping.. Menu tersebut merupakan perniagaan yang dijalankan oleh pensyarah dalam jurusan saya.. Hehehe.. Secara tak langsung saya dapat bantu kawan-kawan sejurusan saya.. Hehehe... Nie la dinamakan belajar untuk menjadi usahawan muda... :) Kepada mahasiswa dan mahasiswi yang pernah menyinggah ke blog saya, sila-sila la datang ke Gerai 26... :)

Saya rasa dah banyak cerita yang saya menceritakan... Baiklah.. Sampai di sini la coretan saya kali nie.. Nanti kalo ada masa, saya update lagi.. Adios... 

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law