Monday, August 9, 2010

Seminar E-Business

Assalamualaikum.... Hai semua readers... 

Entri kali nie pun berunsurkan aktiviti or program.. Hahaha... Maaf yea readersku yang tersayang... Minggu lepas saya memang begitu busy dengan program je.. A-Maklum la.. Baru teringin nak bergiat secara aktif dalam Kelab apabila sudah menjangkau ke semester 5... Sudah senior baru la nak merangkak ke dalam dunia aktif... Hehehe... 


Semasa pendaftaran
 
Tanggal 6 Ogos yang lalu... Saya pergi la mengikuti Seminar E-Business yang dianjurkan oleh Kelab Keusahawanan Korporat... Saya sebagai AJK Pelaksanaan Penerbitan... So, kerja saya semasa kejadian adalah menjadi seorang CAMERAWOMEN yang terhebat... Ewah...Bukan senang tau nak dapat kerja untuk sesuatu program tanpa ada orang yang melantik.. Hahahaha... 

Permulaan seminar tersebut agak kelam kabut sikit sebab masalah dari segi teknikal iaitu LDC skrin kat depan tak mahu berfungsi.. Akibatnye seminar tersebut terpaksa menunda ke pukul 9 pagi.. Setengah jam lewat tau... Lepas tue, masalah tersebut pun dapat diatasi dengan seorang teknikal dari fakulti CAS... Sepanjang seminar berlangsung, saya pun bergerak aktig untuk menjalankan tugas dengan penih bersemangat walaupun masa tersebut agak mengantuk + aircon kat dalam DKG 4/4 begitu sejuk sekali.. Bagaikan saya berada di kutub utara... Hahaha... Sue dah mula dengan karut die... Macam mane die bole tahu kutub utara bole sama sejuk kat dalam DKG 4/4? Sebab saya tinggal di Utara... Hahaha... Kalo kutub selatan mesti  tak sejuk sebab saya berasal dari Selatan.... Annoying~~~..... 


 Nie bukan penceramahnye... 


Seminar ini bertajuk "Bagaimana untuk membina lawan web perniagaan"... Tapi kan, si penceramah tue tak memberi input yang banyak pasal tajuk tersebut.... Banyak merepek ke web and perniagaan die.. Beliau bagitahu kami, kalo nak tahu bagaimana membina laman web, kena la mengadakan Bengkel sehari bersama beliau... Masa untuk program nie tak cukup untuk menerangkan pasal web tue... Ada juga time die memberi ceramah, agak membosankan.. Saya pun mencuri-curi keluar untuk menenangkan pemikiran serta hati yang bercelaru dengan pelbagai perkara.... Ceh... Ceh... Cik sue dah mula fikir pasal masa depan... Nampaknye saya dah Matang!!! 

Nie barulah pencemarahnya..




Makanan tengahari... 


Sejak dua tiga menjak nie, saya lebih banyak masukkan gambar berbanding apa yang saya mahu taip.. Hahaha... Sebenarnya kan, saya takde la hebat sangat nak menggaulkan cerita menjadikan ianya sebuah cerita yang sungguh hebat walaupun pada hakikatnye, cerita tersebut biasa-biasa je... Hehehe... Merendah diri la pulak cik sue nie.. kang tak tinggi-tinggi pulak... Baiklah.. Sampai di sini je la... Nak pergi bersiap untuk ke kuliah.... Adios...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law