Saturday, June 9, 2012

Makan Time a.k.a Jamuan

Assalamualaikum.... 

Morning all... Pergh!! Perut saya dah lama berkeroncong menyanyikan lagu sesaat kau datang tu... Hehehe... Lapar pulak pagi2 ni... Nak breakfast tapi cuma ada biskut jer... Bedal jer la kalau dah lapar tahap dewi kan?? Nak citer ni, saya dah ada kat KEDAH!!! Macam la kedah tu jauh sangat kan, padahal masih kat Malaysia juga... Hehehe..

Bercakap pasal makanan, sepanjang saya praktikal di MARA ni ada juga jamuan sempena perpisahan pelajar praktikal sebelum saya... Antaranya, Katy (dari kolej), Aisyah (dari kolej) dan geng budak KPTM (farah *papa*, zul, an dan kate)... seterusnya saya dan lin la... Best kan??? Ni sebagai penghargaan di atas komitmen semua student praktikal sepanjang 4 bulan tanpa ada elaun pun.. Nak sadis jap... Waaaaaaaaaaaa... No money, no talk ma....

Akhir bulan 2 lepas, jamuan perpisahan Katy.. Comel der budaknya tapi sorry to say, dia dah berpunya... Huhuhu.. Juadah jamuan simple jer dan jamuan pun hanya buat di bilik mesyuarat MARA sahaja.. 

Ni tak adil sebab birthday saya lambat lagi.....so, takde la nama saya..


Si katy yang berbaju t-shirt merah tu.. seorang lagi, Aisyah namanya

Lepas si katy dah habis, kini bersambung pulak giliran Aisyah... Dia habis praktikal pertengahan bulan 4 yang lalu.. Sempat la menimba pengalaman bersama dia.. Serius lebih-lebih lagi berkenaan agreement kontrak spike.. Dia memang teror beb.. Meh, kita terjah jamuan dia pulak...


Tak lama si Aisyah ni tamat berkhidmat... Geng budak KPTM pulak.. Ni yang masalahnye bile dieorang dah nak habis... Dah takde sesiapa nak tolong kiteorang.... Sadis beb...... HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! habis la office ni nanti.. Kelam kabut la kiteorang... Dieorang pun jamuan memang MEWAH beb... Buat kat Chicken Rise Shop tu der... Saya memang la tak mampu nak buat parti-parti kat dalam tempat tu.. Kebetulan pada hari terakhir dieorang, saya dan Lin takde kat office sebab kami kena bertugas sebagai penjaga booth sempena KEPAK 2012 tu.... Jom kita view apa jer yang ada kat bawah ni...

Si comel yang begitu teruja dengan parti ni... hehe





Habis licin semua dieorang makan... 

Si budak ni dah nak keluar air mata... Sat lagi habis banjir RCS tu...

Akhirnya... Tanggal 31 Mei lalu.. Muncul la jamuan perpisahan untuk saya dan Lin.. Tak mampu lagi buat kat RSC tapi buat kat KFC jer... Kebetulan berdekatan dengan office.. So, as usual makanan KFC pun semua dah sedia maklum, nothing special.. Cuma specialnya dapat sijil penghargaan dari MARA dan blezeer yang besar tu... Saiz M untuk lelaki di pakai oleh saya yang bersaiz XS seperti badan budak 18 tahun.. Ape jadinya dengan baju tu?? Not for sale but terperuk dalam alamari la jawabnye... Jom view.. Ada lagi gambar lagi HOT tapi tak bole upload sebab ada gambar skandal... Hahahaha... Bahaya tu kalau tersebar... Habis rumahtangga orang.... syhhhhhhhhhh!!!



Ni la Cik Lin.. Rakan sepejuangan saya...



Yang paling penting, gambar kat bawah ni merupakan kenangan terindah untuk saya... Staff dan student praktikal memakai baju sponsor MARA.. Walaupun baju batik ni biasa jer, tapi melambangkan MARA Daerah Kluang ok... *Pssstt* ada yang cakap macam sekolah asrama pulak bile budak2 ni pakai... hehehe... Nampak muda gitu...


Maka berakhirnya jamuan untuk saya bersama MARA... Sedih beb masa nak tinggalkan office, terutamanya masa tu loan UK Dinamik memang tengah banyak untuk diproses.. Tu belum lagi dengan tugasan2 lain yang tak sempat nak disiapkan sehingga habis praktikal... Memori yang terindah di sana akan disematkan di hati saya... Adios...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law