Monday, July 12, 2010

3 Hari 2 Malam

Assalamualaikum semua.... 

Kali nie saya bercuti lagi...Yahooooo!!!!! (Sambil melompat-lompat atas tilam).. Saya begitu gembira.. Percutian nie hanya saya dengan my BFF a.k.a Best Friend Forever... Selama 3 hari 2 malam saya berada di rumah my BFF iaitu Ecah... Plan A, cuma nak stay kat rumah die semalaman je.. Tapi setelah membuat pujuk rayu @ rayuan yang sangat sedih, lalu saya pun mendapat keizinan daripada my parents untuk tinggal lebih lama lagi.. Alah.. Rumah dia still lagi dalam kawasan Johor cume lain daerah je dengan saya.. Rumah saya di Daerah Kluang dan rumah dia di Daerah Batu Pahat.. Perjalanan pun dalam 1 jam setengah je dari Kluang... 

Berpossing sekejap... huhuhu
My BFF yang lagi satu, turun dari Johor Baharu and yang lagi sorang tue memang orang Batu Pahat.. Kiteorang memang merancang nak berjalan + membuat aktiviti yang berfaedah je.. Tak mahu duduk bersenang-lenang di depan TV... Itu adalah satu amalan yang agak membosankan dan tidak seronok... Hahaha... Saya sampai di Batu Pahat lebih kurang pukul 12 PM.. Lepas tue lepak kejap kat rumah ecah... Tak lama lepas tue, berangkat ke rumah My BFF yang 1 lagi.. Rumah dia di Kampung Minyak Beku.. Pengalaman pertama saya pergi ke kampung tue.. Selalunya kalau pergi BP, saya cume pergi ke kampung Parit Raja or Parit Botak... Huhuhu.. Sungguh kesian kan kat saya... T_____T.. Apa kami buat kat rumah die?? Kami memang langkah kanan masa tue, sebabnye die tengah tolong ibunye masak.. hehehe.. Kami pun datang dengan muka tak tahu malu, makan je apa yang ada dan dihidangkan...hehehe.. Kebetulan memang kami tengah lapar... Bantai je la semua yang ada di depan mata... Kami pun sempat membuat BBQ a.k.a memBAKAR otak-otak kempas... hehehe... Best sangat masa nie.. Dah tak fikir muke makin gelap dan badan barbau asap.. 

Mahu yang mana satu ye adik-adik....hehehe
"Tolong aku terbalikkan otak-otak nie'' - Saya
''Jap la.. Aku mahu kasi padan itu api yang dah menghanguskan otak-otak kite.." - Ecah
Akhirnye, otak-otak tue hampir-hampir hangus....

Yang hangus hitam tue, TERPAKSA saya MAKAN... T__T

Anak dara makan berADAB... Hahaha... 

Comei sungguh muka semasa kami makan... Hahaha

Lepas kenyang melantak, pencuci mulut pulak adalah rambutan... Hehehe.. Sedar atau tak, waktu maghrib hampir menjelma.. Kami pun bergegas untuk ke Pantai Minyak Beku.. Tak kira la waktu tue pukul berapa... Yang penting kami mesti menjejak kan kaki ke sana... Yessss!!! Berjaya berada di Pantai Minyak Beku... Ish... Sue nie... Jakon sangat la.. Macam tak pernah pergi pantai... Saya bukan jakon tapi pantai tersebut tak boleh mandi, tue yang saya tak pernah pergi... Hehehe.. Ape benda la yang aku merepek nie??? Korang layannn je la gambar-gambar di bawah nie... 

Indahnya...

Nyamannya sedut udara yang segar...

Bot menangkap ikan sedang berlalu pergi... Kau pergi.. lalala

Jom main air pantai... Masin ke???

Menggoda kamera....hehehe

Welcome to My Life!! Oppss... Silap2... 

With My BFF.... 

Unik kan bentuk perigi tue.. Peninggalan sejarah...

Sampan tue dah nak karam... Tolong!!!!

Bot sebelah sampan tue, still bernyawa lagi la..

Deretan Bot-bot Nelayan...

Rehat seketika....

Curi-curi naik atas bot orang lain...

Keesokkan harinya, kami plan nak pergi menonton wayang dan berjalan-jalan.. Relax kan minda sebelum masuk sem baru...Huhuhu... Kami menonton cerita 'ZOO'.. Cerita tue takde la best sangat pun.. Saya boleh bagi 2 bintang setengh je daripada 5 bintang...hehehe... Tapi lawaknye, ada juga part yang best... Hahaha... Layannn Gambar la... Petang tue, kami pergi makan and ke Tasik Y... Taman Riadah kat kawasan perumahan yang berdekatan je...hehehe... Macam-macam ada kat taman tue... Meh!! Saya bagi buktinya..

Possing dulu sebelum berangkat..

Candid betul la gambar nie...

Sama tinggi tak?

Renungan mata yang memikat hati ..........

Lari!!!!!! Dinasor dah muncul...

Hebat kan... Tak takut pun...

Yang nie lagi seekor.. Kami begitu kerdil sekali... T____T

Lepas berinterview 2 ekor dinasor...

Tada!!! Nie la Tasik Y...

Baiklah.. saya tahu entri kali nie tak banyak menulis.. Saya dah malas...Huhuhu... Apa-apa pun, percutian nie memang best walaupun sekejap je... Sayang la My BFF.... T.A.M.A.T...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law