Monday, July 26, 2010

Makan..... Makan.... Makanan.....

Assalamualaikum... !Hola! Buenas noches...

Gendang gendut kali kecapi, kenyang perut, senang hati... Hehehe.. Baiklah.. Ini kali ke 2 saya makan dalam kuantiti yang banyak... Super banyak la.. Padahal baru berpuasa sehari... Hello! Korang jangan nak serkap jarang je yang saya berpuasa GANTI... No!! No!!! No!!! Saya berpuasa sunat la... Ape la korang nie... Tue pun tak boleh teka... Hehehe.. Sue sekarang dalam keadaan senang hati sebab TERLALU KENYANG!! Giler ar perut saya kali nie.. Menu yang menjadi selera saya dan roomate tercinta adalah Nasi Ayam jenama AYAMAS + Bihun Sup + Sunquick speacial ais = Mantap = Sedap = Kenyang... Hahaha... Saya rasa nie telah membawa ke arah nafsu terlebih makan... Hehehe.. Alhamdulilah... Saya dapat menghabiskan kesemua juadah tersebut.. Hebat bukan perut saya nie, walaupun nampak kecik... Sekali kalau saya dah lapar tahap dewi, conform saya mampu makan lebih daripada yang biasa saya makan.. Agak ada unsur berbahaya tak kepada bakal-bakal calon suami saya?? Huhuhu... 


Juadah berbuka puasa... Yum2....

Sue perlu Move!!! Baiklah.. tadi cerita pasal jaudah berbuka puasa sunat... Sekarang move ke Stok atau GUDANG makanan saya di dalam bilik... Lebih kurang sebulan je kot makanan tersebut akan habis... Kami seroomate memang kaki makan.. Lebih-lebih kalau ada makanan ringan yang sungguh sedap.. Pasti tak lame jangka hayat makanan tue..  Meh! Saya tunjukkan makanan apa yang ada di bilik kami... 

 Wajah keseluruhan makanan saya dan roomate...

 Kerepek pisang.. Biskut... Coklat....

Kuih kacang adalah sumber kuih raya paling awal...

Macam-macam makanan yang kami ada... Mai pakat ramai-ramai datang ke my room at 3C203 Kolej Tradewind, UUM... Kuih raya pun ada.. Sungguh teruja nak berhari raya sehingga kan terbawa-bawa masa berpuasa hari ini..Dasyat!!! Termos pun ada.. Digunakan ketika buat 1 jag air teh o panas... Save and gunakan kembali air tersebut untuk breakfast esok paginye... Hehehe... 1 cara yang sangat berkesan dan tidak kelam kabut nak breakfast untuk ke kuliah.. Sila la amalkan cara saya nie.. Sampai di sini je la episod makanan saya.. Tetiba terasa mengantuk pulak.. Ini la kesannya apabila dah terlebih kenyang... Huhuhu... Adios... 

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law