Wednesday, October 28, 2015

Seoul Day 1 - PART 5 - Myeongdong

Assalamualaikum... 


Selepas balik dari N Seoul Tower dan nak ke Myeongdong.. Aku tertarik dengan beberapa lot kedai di sepanjang jalan.. Ada kedai yang Running Man biasa shotting dan ada juga kedai yang 2 Day 1 Night shotting.. Kebanyakkanya kedai makan la.. Cafe yang cantik decoration pun ada tau.. Actually banyk cafe yang cantik dan comel decoration ni Seoul ni.. 
2 Day 1 Night pernah shotting di sini
Banner sebesar alam tu...
Kedai ni cantik.. Rasa macam nak masuk jer..
Restoran Italian la.. Sebab tu cantik..

Kedai makan ni la Running Man selalu shotting.. Tak percaya??

Banner depan kedai tu..
Cafe ni pun mencuri tumpuan aku berjalan..
Bila la kat negara sendiri nak ada cafe macam ni..


 Menyemak pula iklan 'No Smoking' tu... 

Memandangkan lunch tadi kami just minum jer di NIT Coffee Cafe.. Mana la kenyang kan.. So, sampai jer kat Myeongdong kami mencari kedai makan.. Sebab kak emi cakap, nanti nak naik Namsan Tower kena mendaki.. Cari punya cari.. Ingatkan nak makan ikan bakar je tapi sebab kawan aku tu tetiba dia tak bole masuk 1 kedai ni.. Nak muntah katanya bau hanyir kuat sangat.. No choice makan la nasi goreng korea sebab perut memang dah lapar sangat.. Apa aku makan di Myeongdong?? Tteokbokki Fried Rice itu la namanya.. Pilihan samada nak ambil Kimchi or Tteokbokki.. Aku pilih TTeokbokki sebab kimchi dan merasa di Jeju sebelum ni..
 Nampak tu berasap2??

Tteokbokki Fried Rice ni campur dengan Seafood macam sotong dan udang, ramen dan sedikit sayur.. dan paling selamat, chef masak depan mata kita.. Di atas meja kita.. Air seperti biasa free.. air masak la.. Alhamdulillah.. Kenyang dan sedap.. Lepas ni bole la mendaki Namsan Tower dengan hati yang tenang dan perut yang kenyang.. Hehe
Ramen, nasi, rumpai laut dan perasa pedas..
Ni la apa yang aku sumbat dalam perut..

Ok la.. aku melompat sikit.. Before that, ada aku buat 1 khas entry pasal Namsan Tower tu.. korang bole pi tengok balik ye.. Selepas kelas Kimchi, kami berjalan la di area Myeongdong market ni.. Serius waktu malam lagi meriah berbanding sebelah petang dalam pukul 3 pm kami sampai.. Sesak dengan wargo korea dan pelacong asing... Tu belum lagi peniaga di jalanan.. Apa yang aku cari?? Mesti la barang kpop, cosmetic dan cenderhati..
Sesak sangat..


Memandangkan aku ni peminat Kpop, harus la mencari barang kpop kan.. Kak emi membawa kami masuk ke underground shopping mall ni.. Masuk 1 kedai yang dia kenal orang dalam situ.. dan banyak juga aku memborong kat kedai tu.. Rambang mata dan ada benda yang tak termasuk dalam list tapi aku TER.. TER..TER..BELI.. Hehe
Nak masuk underground shopping mall
 
Ni la yang aku TER..TER.. TER.. BELI... Hehe
Yang ni memang ada dlm list.. Tak lari bajet kalau beli benda ni jer

Tak banyak pun beli kat Myeongdong.. Just beli Sourvenir sikit jer sebab kak emi nak bawa pergi Namdeamun Market.. Kat sana barang lagi murah2.. Kita tengok jer la nnti.. Harap dapat beli barang yang orang kirim ni..
4 pcs = 10,000 Won..
Antara barang Skin Care yang beli dan dapat..

Plan asal memang nak beli barang Nature Republic tapi macam dah ada di rumah.. Hati memang nak masuk banyak kedai cosmetic tapi di sebabkan ramai orang dan penat.. terpaksa la tengok dari luar je.. Next time je la ye. pujuk hati kecil ni haaa... Lepas tu, perut masih lapar dan kak emi bawa kami makan Tteokbokki yang sebenar.. Ni utk makan 3 orang.. banyak kot.. Tak habis makan pun tau...
Tengok jer la apa bahan2 dia tu.. super duber banyak..

Ni la hasilanya..

Kami tak dapat nak habiskan.. sayang kan.. kalau tahu banyak begini, ambil oder untuk 2 orang makan jer.. Nasib baik la tekak kami ni boel terima makan sebanyak yang mampu.. Hehehe.. Ok.. lepas makan terud bergegas balik hostel semula.. Hari pun dah lewat.. kang tertinggal tarin pula... Bye2..

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law