Monday, October 12, 2015

Special Review For Travelkaja

Assalamualikum semua.. Annyeonghaseo!!

Setelah beberapa minggu berlalu dan berehat, kini kembali la aku dengan kesibukkan bekerja untuk mencari sesuap nasi.. Cewah.. Ayat mendalam tu.. Hehe.. Padahal bercuti baru 2 week je..


Ok, tak nak cakap banyak, kali ni entry pasal perkhidmatan Travelkaja sebagai pemandu pelacong aku sepanjang perjalana di Korea.. Alhamdulillah, aku bersyukur dapat kenal dengan owner agensi ni, iaitu Kak Hamizah a.k.a kak Emi.. Kak emi ni seorang yang friendly, ramah, suka menolong, banyak cerita, muka comel macam baby face dan yang penting kak emi pandai jaga aku dengan kwn2 aku sepanjang percutian kami.. Senang cakap, perkhidmatan yang diberikan tip top la pada aku.. Nak kenal siapa kak emi ni?? Meh, aku perkenalkan..

 Logo agensi Travelkaja
Tu la orangnya pakai tudung biru gelap.. baby face kan?

Sepanjang perjalanan aku di Korea, kak emi ni la tempat kami bergantung sebab akak ni bole berbahasa Korea walaupun tak mahir seperti orang korea.. Hehe.. Tapi jangan pula bertubi-tubi tanya dia dalam bahasa korea, kang berpeluh-peluh pula kak emi nak menjawab.. Kak emi ni memang ramah orangnya, senang nak berurusan, bole menerima pendapat kita, sporting dan sangat menjaga kami dengan baiknya.. Tu dari segi personaliti kak emi sebagai tour guideline kami.. Takdenya nak segan2 minta tolong ambilkan gambar or minta kak emi transelatekan bahasa korea.. Hahaha..


Agensi Travelkaja ni menyediakan pelbagai pakej melancong ke Korea dengan harga yang berpatutan. Lagi untung bila korang dah set tarikh dan beli tiket flight yang Airasia buat promosi.. Sangat berbaloi.. Kiranya bila korang dah set tarikh, senang la kak emi nak buat jadual dia.. Pakej yang aku pilih ni adalah yang paling panjang dan mahal.. Bayangkan 8 hari 6 malam aku melacong, maunya tak berhabis duit.. Tapi puas la dengan harga yang diberikan.. 

Jadual perjalanan dan tempat lawatan menjadi perkara paling penting kan? So, korang yang memang kena ada planning nak travel, kena la buat search dulu tempat2  menarik. If korang tak tahu, kak emi memang sudah sediakan pakej sekali.. Tapi kami pula yang buat jadual sendiri, memberikan nama destinasi dan kak emi yang akan susun jadual mengikut waktu bersesuaian. Sebabnya, kak emi sudah tahu selok belok di Seoul. Pakej aku ambik ni RM 2,900.00 tanpa tiket flight dan makanan.. berpatutan kan untuk 8D6N.. 


Selain destinasi yang menjadikan tarikan pelancongan, kami juga membuat perminataan untuk trip KPOP Entertaiment.. Al maklumla aku dgn kwn aku ni fan kpop yang berbeza.. Dan yang aku rasa berbaloi dengan perkhidmatan kak emi adalah kelajuan kaki kak emi.. Hehe.. Sungguh pantas kak emi berjalan kaki.. lebih2 lagi time mengejar nak tukar line subway.. Dan yang lagi seronoknya kami diberikan peluang untuk merasa semua jenis perkhidmatan awam di Korea dan Jeju.. Bermula dengan Jumbo Taxi, Bus, Taxi, Subway, dan Ferry.. Basikal je tak sempat nak try sebab kekangan masa.. 

Ha! Bercakap pasal Jeju, lupa nak bagitahu yang pakej aku ni memang dah termasuk pergi ke Jeju Island.. Kak emi ada juga cerita, jarang la customer dia request nak ke Jeju Island, kebiasaanya ke Seoul sahaja.. Alhamdulillah, di Jeju pun kak emi mahir selok belok di sana.. Even dah lama dia tak ke sana.. Hehe..  Kak emi juga senang untuk mencarikan kami makanan yang halal dan bole dimakan.. So, tak perlu la risau pasal makanan.. 1 lagi yang bestnya kak emi ni, dia banyak memberikan infomasi berguna kepada kami dan menceritakan tempat yang kami pergi.. Kadangkala ada sesetengah tour takde pun nak cerita sejarah tempat tu, pandai2 la korang tahu sendiri.. Susah senang di sana, kami dan kak emi tanggung bersama.. dan kak emi memang sangat take care dengan kami.. kenapa aku cakap macam tu?? Tengok je la gambar di bawah, dalam hujan pun masing2 still happy..





Panjang berjela aku story mory tapi kesimpulannya sama je, perkhidmatan dari Travelkaja memang terbaik.. Aku memang cadangkan agensi ni kepada kwn2 yang palnning nak ke Korea.. tapi kak emi masih ada syarat la, dia takkan terima group travel lelaki dan group yang kurang 4 orang.. paling minimum pun 4 orang ke atas.. So, kalau korang nak tahu lebih lanjut, bole la usha IG Kak emi.. Search je nama Travelkaja.. mesti jumpa punya.. pastu bole la dm or whatsapp untuk dapatkan informasi lanjut.. 



Harap apa yang aku story ni sedikit sebanyak membantu korang la yang memang ada plan nak melancong ke Korea.. Ni kirannya salah satu pilihan agensi yang korang bole percayai..Ni link kalau nak tahu lebih lanjut lagi,Travelkaja ..  Sampai disini sahaja story aku.. kang sat lagi banyak lagi story tergendala pasal perjalanan aku kat Korea yang belum siap update.. Bye.. Annyeong.. 





No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law