Saturday, November 28, 2009

LAGI LAGI NOVEL!!!!

Hai...entry nie khas untuk novel2 yang aku beli semalam...so far, setakat nie aku baru baca 1 novel..

Kalau korg nak tahu..aku nie memang gile dengan novel..Kat stor dpp memang banyak novel yang aku tinggalkan sebab semua novel tue aku dah khatam...hahaha..cuti2 nie memang best baca novel.. takde la terlalu bosan sangat...Memang tak lari dari buku je... Ha! lupe pulak...berbalik pada cite asal kite tadi...aku beli 3 buah novel + 1 novel kakak aku...kami memang suke berkongsi dalam membeli sesuatu yang memberi faedah kepada kami berdua...huhuhu...saling bertukar2... Jimat ckit duit yang kuar...

Picture 1 : 4 buah novel yang kami beli...

Novel 'Doa Insan Berkasih'-Aminah Mokthar... yang nie novel kepunyaan akak aku...die terpersona dengan kulit buku nie...katanye "cantik.. gadis yang dalam kulit buku nie macam pelakon utama cite 'Puteri'..aku lupe la nama die...hahaha..So, pun aku jawab "A'ah la.."...ape pendapat korg? betul tak tekaan akak aku...
Picture 2 : Doa Insan Berkasih - Aminah Mokhtar

Novel 'Salju Sakinah'- Zaid Ahktar.. yang nie novel pertama kepunyaan aku...aku pun sebenarnye terKESIMA dengan kulitnye buku nie...hehehe..tapi aku baca sinopsisnye macam best...so, aku beli la... cantik kan kulit novel nie...

Picture 3 : Salju Sakinah - Zaid Akhtar

Ha! novel yang merupakan novel pertama yang aku baca...comel kan kulit novel nie...sebenarnya aku tak terfikir nak beli novel ala2 remaja nie...tapi bile ternampak tajuknye yang speksifik 'Semester 1'.. so aku rasa mesti best novel nie...Tangan pun dengan slambernye mengambil tanpa mengira yang di tangan sudah ada 2 novel...hahaha...korg nampak tak kulit novel nie agak terangkat sedikit...kerana aku sudah terJATUH kan novel nie...hahaha..nasib baik terlipat sedikit je and novel kepunyaan aku..kalau kepunyaan akak aku, sah2 aku dah kena maki hamun dengan die...Hello! jangan cakap aku nie ganas ea...aku tak sengaja la...TERjatuh...faham? Nie la kali pertama aku baca novel yang mempunyai penulis yang ramai...Ha! aku dah pun dapat berkenalan dengan salah seorg penulis novel nie..yang bernama Ana Dania.. aku pun dah melawati blog2 mereka... Korg mesti tertanya2 macam mane aku bole berkenalan dengan kakak nie? hehehe... ape susah, dieorg sndiri yang bagi email kat novel tue...Hahaha
Picture 4 : Chronicle 301 Semester Satu - Ana Dania, Anis Adlyana, Ney Joehan & Qayyum Nur

Picture 5 : Gambar penulis2 novel 'Semester 1'..Pandai2 la korg teka nama penulis dgn pic nie

Novel yang terakhir...Ha! penulis novel nie merupakan penulis novel kegemaran aku...kebanyakkan novel die berunsur mistik and yang susah nak diterima akal yang rasional...kirenye banyak unsur2 dunia fantasi...tetapi novel hasil nukilan Ramlee Awang Murshid.. Bukan Hj Romle Hj Hassan (lecture marketing aku sem 3)..hahaha...Novel nie merupakan novel die yang ke 5 dalam koleksi novel penulisan beliau... sinopsis pun best juga... 4 lagi novel yang aku ada adalah 'Bagaikan Puteri' (1), 'Cinta Sang Ratu' (2), 'Hijab Sang Pencinta' (3), & 'Unggu Karmila'... korg mesti pelik kenapa aku tulis 1-3 kat 3 novel tue? Nak dipendekkan cite, 3 novel nie merupakn novel yg terLARIS di pasaran and saling berkaitan antara satu sama lain..kirenye bersambung2 sehingga novel yang ke 3 iaitu 'Hijab Sang Pencinta'...Pada pendapat aku memang rugi la kalau korg tak pernah baca 3 novel nie... Best giler....Ada pasal keajaiban, mukjizat yang indah, berkaitan agama dan mencari cinta sejati dengan adanye pengorbanan yang sangat besar, yang memang melangkau akal pemikiran kite sebagai manusia.... Eh...aku terlebih cite pulak..Novel yang nie aku belum sempat baca lagi..tengok je la masih dibungkus dengan plastik lagi...hahaha...

Picture 6 : Mikhail - Ramlee Awang Murshid

So, dengan berakhirnye novel terakhirnye, maka berakhirlah entry nie...Ayat skema...hahahaha...Gua chaw dulu...Daaaaaa....

P/S : Kepad sesiapa yang TERingin nak meminjam, sila membuat tempahan di Blog ini...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law