Saturday, November 26, 2016

Seoul -> Busan - Day 5 KPOP World Festival 2016 (Tour ke Changwon) Part 1

Assalamualaikum..

Maka bermula la agenda KPOP aku ni.. Exited juga walaupun takde idol yang aku minat buat persembahan.. sambil sambil tu bole la cheer up untuk team negara sendiri.. Hahaha.. Masa sampai sini, agak sudah terlewa juga la.. kiranya sudah bermula lebih kurang 20 minit..

Ni la tiketnya.. masih simpan lagi tau..

Mulanya ingatkan takde seat rupanya ada.. dah la masuk ke pintu utama tu kami bekejar-kejaran sebab dah rasa lambat.. dah dengar orang dalam stadium menjerit2.. dapat rasa macam dah ada idol yang buat persembahan jer.. Haha.. aku ni pula lupa nak bawa baju hujan tu.. habis la menghadap gerimis la ko sepanjang konsert.. risau jer kalau hujan lebat.. bila dah tiba dalam tu menjajah juga cari kerusi sebab dah gelap.. hanya berpandukan cahaya lampu pentas dan lampu suluh hp.. 

Masa ni la ada kes sikit.. penonton bising sebab menghalang mata dieorang nak tengok.. Dan kebetulan!! Masa kami mencari kerusi, Monsta X tengah menyanyi.. habis la kena marah dengan fans tu.. dieorang suruh duduk sebab tak nampak.. yang kami ni sekejap berdiri, sekejap membongkok kat belakang kerusi.. pastu bekejar ke barisan lain.. last2 jumpa barisan tempat kami dan kami terpaksa menyuruh budak yang duduk kat kerusi kami berpindah memandangkan kami dah ada tiket yang betul.. aku syak budak2 tu tiket dieorang seat belakang tu yang bila seat depan takde, dieorang main duduk jer.. Akhirnya aman sudah.. dan enjoy dengan persembahan.. sempat dengar lagu Monsta X yang ke 2 jer..

Monsta X..




ASTRO timing..









Tak sempat nak ambil video or gambar dari peserta.. fokus tengok persembahan dieorang dan just ambil video idol jer sebagai kenangan.. so, korang kalau nak tengok, bole la cari kat youtube.. Hehehe..














 Tak ingat group ni dari negara mana.. 






Happy aku tengok kawan sebelah aku tu bersorak..

Bila group BTS ni keluar, habis semua penonton ke depan.. 

Belum lagi yang bawa camera dgn lens sepanjang lengan.. 



Di atas tu la barisan kpop idol yang datang.. kebanyakkanya kat Seoul sebab ada Sale Fiesta Music Bank.. asalnya ada VIXX dengan Block B tapi telah diganti dengan Monsta X dan ASTRO.. layan jer la kak.. bukan senang nak dapat tiket macam ni.. Pemenangnya dari USA.. orang negro juga.. suara dia dengan vocal dia memang power.. bukan bawa lagu dance ye.. hehe.. korang search je la kat Google..


Muka penat sgt tu...

Tamat sudah aktiviti hari pertama.. Dah jom check in hotel.. pastu terus tido.. esok nak bangun pagi kan.. hehe.. so far, aku enjoy dengan KPOP World Festival ni.. even takde group idol yang aku minat. tapi kira bertuah la dapat tengok live...

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law