Monday, November 28, 2016

Seoul -> Busan - Day 6 NFRDI Enviroment Eco-Park (Toue ke Changwon) Part 2

Assalamualaikum...

Meh la menyambung semula draf entri yang banyak tu... perjalan tour diteruskan lagi untuk hari terakhir di Changwon ni.. Pagi ni lepas breakfast, kami ke NFRDI Enviroment Eco-Park. Tempat ni merupakan taman dalam bandar.. banyak tumbuhan yang ditanam di sini dan semestinya tempat ni popular masa season cherry blossom dan autumn.. 



Kenapa ke sini? cuci mata melihat alam semulajadi la.. teroka sesuatu yang baru di sini.. bukan senang nak dapat pengalaman macam ni.. cuaca agak mendung tapi tak gerimis.. sejuk je..

my tour tengah menerangkan serba sedikit kawasan ni..


tak ingat pokok apa.. tapi cantik pemandangan..


aku paling suka tempat ni.. kalau season cherry blossom, confirm cantik..

siap ada tasik yang luas tu..

Berdasarkan apa yang tour bagitahu, kawasan tasik ni, biasanya dibuat pengambaran dalam korean drama.. aku tak sure drama apa memandangkan takde apa2 signboard pun.. tapi iyekan jer la.. serius duduk depan tasik waktu petang2 memang best.. sunyi sepi dan mendamaikan... masa kami ke sini pun ada juga ahjussi dengan ahjumma hiking pusing2 ke taman ni.. tu aktiviti biasa bagi mereka yang sudah berusia..





Di sini pun facilities complete.. don't worry ok..
 
pemandangan dari sini, time autumn memang cantik..



bila daun pokok tu bertukar warna, mesti lagi cantik..

Dah pusing seround sambil relaxkan minda dan ambil udara segar, kami pun bergerak ke destinasi terakhir sebelum pergi makan tenghari.. sebelum keluar tu, ahjumma dengan tour panggil kami untuk melihat pokok lada yang buah ladanya berbentuk bunga.. agak pelik juga.. hahaha.. memasing sibuk nak snap gambar juga.. 


macam bentuk jambu air pun ada..

Ke mana kita lepas ni????

No comments:

© . | Blogger Template by Enny Law